Cele:
- rozwijanie twórczej postawy dzieci;
- stworzenie ciepłej rodzinnej atmosfery wprowadzającej w świąteczny nastrój
WYSTĘPUJĄ:
1. NARRATOR
2. PROMYCZEK
3. ZAWILEC
4. PIERWIOSNEK
5. SASANKA
6.PRZYLASZCZKA
7. ZAJĄC
8. DZIĘCIOŁ
9. KOGUT
10. KURKA
11. WIOSNA
12. DZIECKO I
13. DZIECKO II
14. DZIECKO III
15. DZIECKO IV
16. DZIECKO V
PISANKI
KURCZAKI
Scenografia: Las - namalowany na dużych arkuszach papieru lub przypięte sylwety drzew na zielonym materiale. Płotek wyznaczający teren podwórka.
NARRATOR
: Wychodzi na scenę.W lesie było tak cicho,
Że nawet borsuk bał się ziewać.
Dzięcioł zapomniał o stukaniu,
A wiewiórce wypadł z łapek orzeszek.
Wtedy wyszedł ktoś z pomiędzy drzew
Zza zasłony wychodzi PROMYCZEK
PROMYCZEK:
Jestem Promykiem słońca
Paziem Królowej Wiosny,
Przybiegam, aby jej powrót
Oznajmić śpiewem radosnym
(rozgląda się i widzi uśpione kwiaty)
Hej kwiatki, uśpione kwiatki
Chciałbym przywitać się z Wami
Rozwińcie swoje płatki
Strojne różnymi barwami.
(Promyczek podchodzi do pierwiosnka i dotka go delikatnie)
Dziękuję Ci pierwiosnku,
Że w swojej pięknej sukience
Pierwszy, że wszystkich kwiatów
Na me wezwanie wstałeś.
Podchodzi do sasanki i delikatnie ją dotyka
A.. Co widzę!
Jakie niespodzianki?
Już podnoszą główki maleńkie sasanki
Następnie podchodzi do przylaszczki
I błękitne przylaszczki.
Witam, witam Was mile
a czemu to nie przyszedł
Wysmukły zawilec.
Za kurtyny wyłania się zawilec
ZAWILEC:
Jestem, jestem Promyczku,
Ale boję się jeszcze płatki rozwinąć.
PROMYCZEK:
Ty pieszczochu obrzydliwy
Wstawaj, prędko wstawaj
Bo się zaraz zacznie wiosenna zabawa
Posłuchajcie Wiosna do nas się zbliża.
Słychać śpiew ptaków i pojawi się Wiosna
WIOSNA:
Witam was kochani
Ciepło Wam przynoszę
a do tego kwiatów dwa pełniutkie kosze.
Możecie swe główki kwiateczki wychylić,
A ptaszyny gniazdeczka budować.
I do Świąt Wielkanocnych wszystko przygotować.
Kicając pojawia się zając
ZAJĄC:
Proszę, proszę w lesie szumi wieść radosna,
Ze już przyszła do nas Wiosna.
Świat się cieszy tak, jak ja.
Ach zające lubią wiosenne słońce.(kładzie się na trawie)
Jak dobrze tak leżeć na trawie brzuszkiem do góry
I patrzeć, jak wiatr goni po niebie chmury.
Pojawia się dzięcioł z listem
DZIĘCIOŁ:
Zajączku mam dla Ciebie depeszę.
ZAJĄC:
Naprawdę dla mnie?
Dziękuję dzięciołku, bardzo się cieszę.
Och, na Wielkanoc zapraszają mnie
Przyjaciele z podwórka:
Kogut i jego żona, Kurka Złotopióra.
DZIĘCIOŁ:
To bardzo miło zajączku, ale wypada coś dla gospodarzy przygotować.
Radzę Ci zrób pisanki – jajka malowane wiosenn
ymi kwiatami.ZAJĄC:
Tak, tak pisanki
Będą najpiękniejsze, bo nikt nie umie malować ładniejszych pisanek niż ja.
DZIĘCIOŁ:
Oj, Zajączku, oj Zajączku
To nieładnie się przechwalać.
Zmień się, bo będziemy wołać:
Zając, zając samochwała.
ZAJĄC:
Dobrze, nie będę się chwalił.
Ale do malowania mam prawdziwy talent.
Zajączek maluje pisanki( dzieci-pisanki z dużymi kształtami pisanek). W tym czasie grupa śpiewa piosenkę o tematyce wielkanocnej.
ZAJĄC:
Już pisanki są gotowe, a więc biegnę na podwórko.
Zajączek
podchodzi na podwórko, gdzie znajduje się kogut i kurka.KOGUT:
Dzień dobry, Zajączku!
ZAJĄC:
Witaj koguciku, witaj, droga kurko.
Dziękuję za zaproszenie na święta.
Zrobiłem dla was w prezencie pięknie malowane pisanki.
KURKA:
Gwałtu, rety, co się dzie
je,Jajka skaczą, popiskują.
Zajączku z twych pisanek wykluły się kurczątka.
Malutkie sierotki, samotne niebożątka.
KOGUT:
Nie ma, co płakać, ani dyskutować,
Musimy te kurczątka z Kurką adoptować.
Kurko zbieraj dzieci.
Kukuryku, kukuryku, gęsiego maluch
y, nasz dom jest w kurniku.ZAJĄC:
A moje pisanki, jajka malowane?
KURKA:
Zostały skorupki pięknie ozdobione. / Kurka, kogut i kurczęta odchodzą na bok/
.
ZAJĄC:
Wszyscy sobie poszli.
Co ja zrobić mam?
Chyba będę musiał święta spędzić sam.
Podchodzi dwoje dzieci do zajączka
DZIECKO I:
Zajączku zapraszamy Cię do nas na święta.
Będziesz je na pewno długo pamiętał.
DZIECKO II:
Przygotujemy święconkę w koszyku, zrobimy pisanki,
Na łączce z rzeżuchy będą stać baranki.
ZAJĄC:
Ach, jak się cieszę na to świętowanie!
Dzieci biorą zajączka za łapki odchodzą na bok.
DZIECKO III
A tu już Wielkanoc….
Przedświąteczna cisza,
Radosna nadzieja, wszystkich sobą zbliża.
DZIECKO IV
Wielkanoc – moi drodzy to wielkie święto chrześcijan, pamiątka
Zmartwychwstania, to również święto naszej wiary w Jezusa – Boga
i
Człowieka. Ta wiara nadaje sens naszemu ludzkiemu życiu.
DZIECKO V
Wszystkim tu zebranym życzymy radosnych Świąt Wielkanocnych.
a na wielkanocnym stole cukrowych baranków, babek lukrowanych
i mnóstwo jajek malowanych.
1. “Nie chodź kurko na podwórko”
2. “Święta bija dzwony”
Dzieci wcześniej przygotowały wystrój sali (elementy dekoracyjne na stolikach – stroiki, ozdobne elementy z papieru na tablicy i oknach). Na osobnym stoliku są przygotowane świąteczne elementy na Świąteczny Kiermasz ( pisanki, baranki, kurczaczki it
p.)Chętni rodzice wcześniej upiekli Wielkanocne Baby na poczęstunek.